Škoda predstavlja Fabiju 130, specijalno izdanje izvedeno iz aktuelne Fabie Monte Carlo 1.5 TSI. Ovo ograničeno serijsko vozilo nudi više snage, spuštenu šasiju, oštrije rukovanje i elemente dizajna koji se odnose na Škodino bogato i uspješno nasljeđe u motosportu. Također je to najbrži serijski proizvedeni model Škode Fabia do sada, s maksimalnom brzinom od 228 km/h. Fabia 130 spaja performanse i stil za ljubitelje vožnje, dok slavi 130. godišnjicu Škoda Auto. Ograničeno izdanje sada je dostupno za naručivanje na mnogim evropskim tržištima. Isporuke bi trebale početi u decembru 2025. godine.
Slavimo 130 godina Škode: Snažno Fabia specijalno izdanje
Škoda Auto je predstavila Fabiju 130, specijalno izdanje koje se zasniva na nivou opreme Monte Carlo i dodaje poseban hot hatch karakter Škodinoj liniji. Takođe sadrži detalje inspirisane motorsportom, kao i elemente za aerodinamičku optimizaciju modela, a jedinstveni točkovi čine da se Fabia 130 ističe. Najnoviji dodatak Fabijinoj ponudi bit će ponuđen u ograničenim količinama.
Nadogradnja snage i performansi: Najbrža serijski proizvedena Škoda Fabia ikada
Srce Fabije 130 je poboljšani 1.5 TSI EVO2 motor, koji isporučuje 130 kW umjesto prvobitnih 110 kW. Postavljeni od strane stručnjaka za pogonske agregate u Škodinom tehničkom razvoju, neki dijelovi poput usisnog prostora, prigušivača vibracija ili klackalica su nadograđeni kako bi odgovarali povećanoj snazi. Motor sada proizvodi više snage počevši od 3500 o/min, a vrhunac od 130 kW dostupan je između 5750 i 6000 o/min, s maksimalnim obrtnim momentom od 250 Nm dostupnim između 1500 i 4000 o/min.
7-brzinski DSG mjenjač je posebno ažuriran ključnim poboljšanjima, uključujući više tačke mjenjača za brže ubrzanje, dvostruko kvačilo u nižim prijenosima u Sport modu za lakše mijenjanje brzina i modificiranu logiku kočenja za brže ponovno ubrzanje.
Prema nedavnim testovima, ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 7,4 sekunde, što je 0,4 sekunde brže od standardnog modela. Ubrzanje od 60-100 km/h traje 3,8 sekundi (u odnosu na 4,1 sekundu), a ubrzanje od 80-120 km/h traje 4,8 sekundi (u poređenju sa 5,3 sekunde). Maksimalna brzina sada iznosi 228 km/h, što je čini najbržom serijskom Škodom Fabijom do sada.
Fabia 130 je standardno opremljena sportskim ovjesom spuštenim za 15 mm u kombinaciji sa 18” alu naplatcima, poboljšavajući upravljivost i stabilnost. Upravljač je također modificiran, nudeći preciznije povratne informacije i trenutni odgovor u novoprilagođenom Normal i Sportski načinu vožnje.
Ovo specijalno izdanje također uključuje dvostepeni sistem dinamičke kontrole dostupan putem menija automobila. Sistem regulacije protiv klizanja (ASR) može se isključiti kako bi se deaktivirala kontrola vuče i omogućilo kontroliisano proklizavanje u odgovarajućem okruženju. Odabir ASR Sport + ESC Sport režima omogućava veće proklizavanje točkova dok ESC sistem interveniše kasnije, osiguravajući uzbudljivo, ali bezbjedno iskustvo vožnje.
Dizajn eksterijera: hrabar i sportski izraz
Fabia 130, bazirana na paketu opreme Monte Carlo, dostupna je u četiri boje - bijeloj, crvenoj, plavoj i crnoj, upotpunjene zacrnjenim stubovima i krovom. Vanjski dio uključuje sjajne crne detalje poput prednjeg spojlera, zadnjeg krila i difuzora. Posebna značka “130” inspirisana motosportom istaknuta je na prednjim blatobranima i prtljažniku. Bi-LED farovi imaju crna kućišta koja prednjem dijelu automobila daju oštriji izgled. Jedinstveni 18-inčni Libra alu naplatci, zajedno sa spuštenom šasijom naglašavaju dinamičan izgled automobila. Zadnji dio automobila ima crnu prugu koja podsjeća na Fabia Rally2 automobile - karakteristiku poznatu iz prošlih specijalnih izdanja Fabia. Dvostruki završeci auspuha istaknuto su prikazani ispod difuzora, naglašavajući dinamičan vizualni izgled automobila i njegov sportski karakter.
Uređenje unutrašnjosti: Ravnoteža između udobnosti i kontrole
Unutrašnjost Fabije 130 dizajnirana je za maksimalnu udobnost i kontrolu u svakoj situaciji. Električna sportska sjedišta s bočnim osloncima pružaju optimalnu potporu tokom dinamičnog skretanja. Trokraki multifunkcionalni sportski volan i papučice od nehrđajućeg čelika dodatno doprinose ambijentu usmjerenom na performanse. Posebne crne aluminijske lajsne na vratima i srebrni dekorativni elementi na instrument tabli i kvakama vrata dodaju sportski dodir. Virtualni kokpit od 10" dolazi standardno, a opcionalno dostupni 9-inčni infotainment ekran pruža naprednu povezivost.
Naslijeđe i motosport baština: Izgradnja na temeljima uspjeha
Popularna Fabia je prvi put predstavljena 1999. godine i postigla je izuzetan uspjeh sa više od 5 miliona proizvedenih vozila do danas. Do danas su postojala dva RS modela, Fabia RS prve generacije sa 1.9 TDI motorom i Fabia RS druge generacije sa 1.4 TSI motorom. Treća generacija proslavila je motosportski pedigre ograničenom specijalnom serijom R5.
Motorsport je dio Škodinog DNK, a Fabia također ima jaku vezu, odnosno sa WRC, S2000 i Rally2 automobilima baziranim na ovoj platformi od 2003. Od 2015. godine Škoda Motorsport razvija 3. i 4. generaciju Fabia automobila za takmičenje u Rally2 kategoriji). Osvojivši mnoge naslove u WRC2 i ERC, kao i nacionalnim i regionalnim takmičenjima i prodavši gotovo 700 jedinica privatnim kupcima, Fabia je postala najuspješniji reli automobil u svojoj klasi.
Novo, ograničeno specijalno izdanje Fabie 130 nadovezuje se na ovo naslijeđe, nudeći performanse i dizajn inspirisan Škodinim uspjesima u motosportu. Isporuke će početi u decembru 2025. godine.